Grundig og effektiv PAVA Rustbeskyttelse af undervogn, hjulkasser, hulrum og døre. Denne behandlingstype er ideel til biler op til 36 måneder samt til genbehandling, ved en periode på mere end 3 år fra sidste PAVA undervognsbehandling eller ved meget slid.
El- og hybridbiler skal også rustbeskyttes
Det barske danske klima er hårdt ved din bil – ligegyldigt om det er en elbil, hybridbil, benzin eller dieselbil.
Har du en elbil eller en hybridbil er karosseriet, hjulførende dele, bremserør og undervognsdele lige så udsatte i det omskiftelige danske klima, som på benzin- og dieselbiler. Derfor skal din elbil og hybridbil også rustbeskyttes. Hos dit lokale PAVA Center sørger vi for, at din elbil eller hybridbil bliver rustbeskyttet med samme kvalitet som alle andre biler. Vi udvikler selv specielle sprøjteskemaer for de enkelte modeller på markedet – så du også her får den originale PAVA undervognsbehandling.
Beskyt din elbil eller hybridbil med en PAVA rustbeskyttelse
PAVAs rustbehandlinger
Vedligeholdelses behandling
Special behandling
Sådan undervognsbehandler vi din bil med PAVA
En PAVA rustbeskyttelse er en kompleks proces, der består af mange forskellige punkter. Blandt andet afrenser vi undervogn, vurderer eventuelle skader på karosseri og undervogn, beskytter hulrum og undervogn, samt ren- og klargør din hybrid- eller elbil. Ethvert punkt er vigtigt for at slutresultatet bliver som forventet. Alle vores medarbejdere er uddannede og har specialviden om netop rust samt hybrid og elbiler. Du kan derfor trygt overlade din hybrid eller elbil i vores hænder - vi sørger for at din hybrid- eller elbil bliver beskyttet mod rust.
Er du nysgerrig på, hvordan vi rustbeskytter din hybrid- eller elbil, så følg med her på siden.
Her kan du selv følge de enkelte trin i en komplet rustbeskyttelse og undervognsbehandling med PAVA.
Trin 1
Første trin i en effektiv rustbeskyttelse er omhyggelig afdækning af interiør, rat, gearvælger, måtter, sæder og bagagerum.
Trin 2
En vigtig del af en rustbeskyttelse er afmontering af undervognens plastdele som f.eks. inderskærme og bundplader. Behovet for den enkelte bilmodel er beskrevet i PAVA's sprøjteskema.
Trin 3
Et nødvendigt forarbejde ved rustbeskyttelse er afrensning af undervogn og hjulkasser. Til dette arbejde anvender PAVA Centret vand og/eller luft under højt tryk.
Trin 4
Undervognen efterkontroleres for gennemtæring. Hvis vi konstaterer gennemtæring stopper vi behandlingen og kontakter bilens ejer.
Trin 5
Inden arbejdet med hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling, er en tørring af bilens undervogn med rigelige mængder tør luft nødvendig.
Trin 6
For at undgå direkte kontakt mellem produkter fra undervognsbehandlingen og bilens lak (og lakbeskyttelse) påføres en beskyttelsesfilm på bilens ydre flader.
Trin 7
Boring og demontering af propper efter PAVAs "sprøjteskema" (i enkelte bilmærker må der ikke bores huller - dette tages der højde for).
Trin 8
Sprøjtning af døre, hulrum, vanger og paneler med det specialudviklede hulrumsprodukt PV213 Lys, som har en unik indtrængnings- og vandfortrængningsevne.
Trin 9
Undervogn og skærmkasser behandles med ét af PAVAs undervognsprodukter som f.eks. PV400 - vejen til en effektiv undervognsbehandling.
Trin 10
Montering af nye, oliebehandlede gummipropper i borede huller er sidste trin i en effektiv rustbeskyttelse af bilens hulrum.
Trin 11
For at fjerne spor efter en undervognsbehandling vaskes og aftørres bilen til slut. Rengøring af kanter og false er også en naturlig del af en PAVA behandling.
Trin 12
Din bil er nu klar til afhentning efter en PAVA rustbeskyttelse. Undgå så vidt muligt helt undervognsvask i vaskehal efter behandling.