El- og hybridbiler skal også rustbeskyttes

PAVA har stor erfaring med rustbeskyttelse af alle typer biler, herunder elbiler. Selvom elbiler ikke har en traditionel forbrændingsmotor, er de stadig udsatte for rustangreb på grund af vejrforhold og vejsalt, som kan påvirke karosseriet og undervognen.
Hos PAVA er vi opmærksomme på de særlige behov, som elbiler har. Vi ved, at elbiler indeholder avanceret elektronik og batterikomponenter, som kræver særlig beskyttelse under rustbehandlingen. Derfor har vi udviklet metoder og udstyr, der sikrer en grundig og skånsom behandling, uden at påvirke bilens elektriske systemer.

Find dit PAVA-Center

Vores specialuddannede
teknikere står klar

Vores teknikere er specialuddannede i at håndtere elbiler korrekt, og vi anvender miljøvenlige produkter, som både beskytter bilens metaldele og forlænger levetiden – alt sammen uden risiko for bilens elektriske komponenter. Med PAVA’s rustbeskyttelse kan du derfor være sikker på, at din elbil er godt beskyttet mod rust, uanset vejr og veje.

Elbiler er lige så udsatte for rustangreb som benzin- eller dieseldrevne biler

Vi ser flere og flere tilfælde af rust på elbiler, der kun er få år gamle.

 

Sådan undervognsbehandler vi din elbil

En PAVA rustbeskyttelse er en kompleks proces, der består af mange forskellige punkter. Blandt andet afrenser vi undervogn, vurderer eventuelle skader på karosseri og undervogn, beskytter hulrum og undervogn, samt ren- og klargør din hybrid- eller elbil. Ethvert punkt er vigtigt for at slutresultatet bliver som forventet. Alle vores medarbejdere er uddannede og har specialviden om netop rust samt hybrid og elbiler. Du kan derfor trygt overlade din hybrid eller elbil i vores hænder - vi sørger for at din hybrid- eller elbil bliver beskyttet mod rust.
Er du nysgerrig på, hvordan vi rustbeskytter din hybrid- eller elbil, så følg med her på siden.

Her kan du selv følge de enkelte trin i en komplet rustbeskyttelse og undervognsbehandling med PAVA.

PAVA rustbeskyttelse trin 1

Trin 1
Først afdækkes interiør, rat gearvælger, måtter, sæder og bagagerum omhyggeligt.

Undervognsbehandling og inderskærme

Trin 2
En vigtig del af en rustbeskyttelse er afmontering af undervognens plastdele, som f.eks. inderskærme og bundplader. Behovet for den enkelte bilmodel er beskrevet i PAVA'S sprøjteskema.

Afrensning inden rustbeskyttelse

Trin 3
Et nødvendigt forarbejde ved rustbeskyttelse er afrensning af undervogn og hjulkasser. Til dette arbejde anvender PAVA Centret vand og/eller luft under højt tryk.

Trin 4
Undervognen efterkontrolleres for gennemtæring. Hvis vi konstaterer gennemtæring, stopper vi behandlingen og kontakter bilens ejer.

Lufttørring før rustbeskyttelse

Trin 5
Inden undervognsbehandlingen afdækkes batterikassen, samt de orange højspændingskabler.

Afdækning før rustbeskyttelse

Trin 6
Inden arbejdet med hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling igangsættes, er tørring af undervognen vigtig.

Trin 7
Behandling af døre, hulrum, vanger og paneler med det specialudviklede hulrumsprodukt PV213 Lys eller PV230, som har en unik indtrængnings- og vandfortrængningsevne.

Hulrumsbehandling

Trin 8
Undervogn og skærmkasser behandles med ét af PAVA’S undervognsprodukter, som f.eks. PV300, PV400 eller PV600 - vejen til en effektiv undervognsbehandling.

Undervognsbehandling med PAVA

Trin 9
For at fjerne spor efter en behandling, vaskes bilen udvendigt og tørres af i kanter udvendig og indvendig.

Behandling af hulrum afsluttes

Trin 10
Bilen er nu klar til afhentning efter en PAVA rustbeskyttelse. Undgå så vidt muligt helt undervognsvask i vaskehal efter behandling.

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål vedrørende undervognsbehandling og vedligeholdelse af elbiler.