El- og hybridbiler skal også rustbeskyttes

Det barske danske klima er hårdt ved din bil – ligegyldigt om det er en elbil, hybridbil, benzin eller dieselbil.

Har du en elbil eller en hybridbil er karosseriet, hjulførende dele, bremserør og undervognsdele lige så udsatte i det omskiftelige danske klima, som på benzin- og dieselbiler. Derfor skal din elbil og hybridbil også rustbeskyttes. Hos dit lokale PAVA Center sørger vi for, at din elbil eller hybridbil bliver rustbeskyttet med samme kvalitet som alle andre biler. Vi udvikler selv specielle sprøjteskemaer for de enkelte modeller på markedet – så du også her får den originale PAVA undervognsbehandling.

 

Beskyt din elbil eller hybridbil med en PAVA rustbeskyttelse

Find dit PAVA-Center

PAVAs rustbehandlinger 

Komplet behandling

Komplet behandling

Grundig og effektiv PAVA Rustbeskyttelse af undervogn, hjulkasser, hulrum og døre. Denne behandlingstype er ideel til biler op til 36 måneder samt til genbehandling, ved en periode på mere end 3 år fra sidste PAVA undervognsbehandling eller ved meget slid.

Læs mere
Vedligeholdelses behandling

Vedligeholdelses behandling

En effektiv PAVA Rustbeskyttelse af din bils undervogn, hulrum og inderskærme. Behandlingen er skræddersyet til bilen, der tidligere er blevet rustbeskyttet gentagne gange inden for en 2-3 årig periode med begrænset kilometerantal, og som fremstår i god, vedligeholdt stand.

Læs mere
Special behandling

Special behandling

Denne PAVA Rustbeskyttelsesbehandling er udviklet til førstegangsbeskyttelse af biler i alderen 37-60 måneder samt til biler med meget overfladerust. Vi anbefaler den samtidig til biler, hvor der tidligere er påsprøjtet rustbeskyttelsesmateriale eller PVC.

Læs mere

Sådan undervognsbehandler vi din bil med PAVA

En PAVA rustbeskyttelse er en kompleks proces, der består af mange forskellige punkter. Blandt andet afrenser vi undervogn, vurderer eventuelle skader på karosseri og undervogn, beskytter hulrum og undervogn, samt ren- og klargør din hybrid- eller elbil. Ethvert punkt er vigtigt for at slutresultatet bliver som forventet. Alle vores medarbejdere er uddannede og har specialviden om netop rust samt hybrid og elbiler. Du kan derfor trygt overlade din hybrid eller elbil i vores hænder - vi sørger for at din hybrid- eller elbil bliver beskyttet mod rust.
Er du nysgerrig på, hvordan vi rustbeskytter din hybrid- eller elbil, så følg med her på siden.

Her kan du selv følge de enkelte trin i en komplet rustbeskyttelse og undervognsbehandling med PAVA.

PAVA rustbeskyttelse trin 1

1. trin i en effektiv rustbeskyttelse er omhyggelig afdækning af interiør, rat, gearvælger, måtter, sæder og bagagerum.

Undervognsbehandling og inderskærme

En vigtig del af en rustbeskyttelse er afmontering af undervognens plastdele som f.eks. inderskærme og bundplader. Behovet for den enkelte bilmodel er beskrevet i PAVA's sprøjteskema.

Afrensning inden rustbeskyttelse

Et nødvendigt forarbejde ved rustbeskyttelse er afrensning af undervogn og hjulkasser. Til dette arbejde anvender PAVA Centret vand og/eller luft under højt tryk.

Undervognen efterkontroleres for gennemtæring. Hvis vi konstaterer gennemtæring stopper vi behandlingen og kontakter bilens ejer.

Lufttørring før rustbeskyttelse

Inden arbejdet med hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling, er en tørring af bilens undervogn med rigelige mængder tør luft nødvendig.

Afdækning før rustbeskyttelse

For at undgå direkte kontakt mellem produkter fra undervognsbehandlingen og bilens lak (og lakbeskyttelse) påføres en beskyttelsesfilm på bilens ydre flader.

Boring og demontering af propper efter PAVAs "sprøjteskema" (i enkelte bilmærker må der ikke bores huller - dette tages der højde for).

Hulrumsbehandling

Sprøjtning af døre, hulrum, vanger og paneler med det specialudviklede hulrumsprodukt PV213 Lys, som har en unik indtrængnings- og vandfortrængningsevne.

Undervognsbehandling med PAVA

Undervogn og skærmkasser behandles med ét af PAVAs undervognsprodukter som f.eks. PV400 - vejen til en effektiv undervognsbehandling.

Behandling af hulrum afsluttes

Montering af nye, oliebehandlede gummipropper i borede huller er sidste trin i en effektiv rustbeskyttelse af bilens hulrum.

Bilen afvaskes efter PAVA behandling

For at fjerne spor efter en undervognsbehandling vaskes og aftørres bilen til slut. Rengøring af kanter og false er også en naturlig del af en PAVA behandling.

Bilen klar efter undervognsbehandling

Din bil er nu klar til afhentning efter en PAVA rustbeskyttelse. Undgå så vidt muligt helt undervognsvask i vaskehal efter behandling.